Artykuły promocyjne dla firm

Reklama dźwignią handlu – taką dewizą kieruje się dzisiaj bardzo dużo firm. Nie tylko na rynku polskim, ale również na rynku europejskim czy światowym. Nie ma w tym oczywiście niczego dziwnego, ponieważ pojawienie się konkurencji od wielu lat generuje potrzebę tworzenia efektywnych kampanii reklamowych czy działań promocyjnych. Te ostatnie mogą być realizowane za pomocą różnych środków. Jednym z najpopularniejszych stało się oferowanie klientom różnego rodzaju artykułów promocyjnych. Czapka z logo firmy transportowej czy oryginalny kubek ze sloganem znanego produktu to tylko nieliczne pomysły na to, by zaistnieć w świadomości szerokiej grupy odbiorczej.

Odzież – czy to się opłaca?

Wiele współczesnych firm część środków promocyjnych przeznacza na zakup odzieży ze swoim logo, sloganem czy znakiem towarowym. Czy takie działania rzeczywiście się opłacają? Przede wszystkim należy zastanowić się, czy potencjalna grupa odbiorcza rzeczywiście ma ochotę nosić czapkę z jakimś logo lub koszulkę ze sloganem danej działalności. W tym przypadku przydadzą się nie tylko badania opinii publicznej (sondy, ankiety), ale również pewnego rodzaju wyczucie, którym musi wykazać się zespół promocyjny. Firmowa odzież jest z kolei dobrym pomysłem, jeśli chodzi o strój pracowników. Przykładem jest chociażby firma DHL. Pracowników tejże spółki można rozpoznać między innymi dzięki specjalnemu ubraniu. Pośrednio jest to oczywiście bardzo skuteczna forma promocji dla danej firmy.

Pisać każdy może... - firmowe artykuły

Bardzo popularnymi artykułami promocyjnymi są oczywiście artykuły piśmiennicze. Jest to nie tylko tani, ale również bardzo skuteczny sposób zareklamowania swojej firmy. Przede wszystkim dlatego, że na co dzień długopisów używa prawie każdy. Najważniejszym aspektem w tym zakresie jest sukcesywna dystrybucja towaru. Długopisy czy ołówki warto zabierać ze sobą na spotkania biznesowe (produkt należy oczywiście w każdym odwiedzonym miejscu zostawić). Różnego rodzaju targi pracy to idealne miejsce promocji. Osoby odwiedzające stoisko firmy szybciej zainteresują się długopisem, aniżeli kolejną, nudną ulotką. Obok długopisów czy ołówków można postawić na artykuły bardziej eleganckie. Pióro w zgrabnym etui z firmowym logo perfekcyjnie sprawdzi się jako prezent (na przykład wtedy, gdy inna firma zaprasza na bankiet z okazji jubileuszu). Inną opcją jest produkcja kredek czy markerów (również z logo spółki). Tego rodzaju elementy mają wyjątkowo duży zasięg, ponieważ darmowe upominki trafiają nie tylko do biur, ale również do domów.

Ceramika reklamowa – promocja XXI wieku

W ostatnim czasie bardzo popularną formą promocji stała się tak zwana ceramika reklamowa. Wspomniana technika skupia się – jak sama nazwa nieco wskazuje – wokół produktów wykonywanych z ceramiki. Są to między innymi kubki, kufle, talerze czy skarbonki. Przy pomocy metody zwanej kalkomanią ceramiczną na wymienionych gadżetach umieszcza się specjalnie zamówiony nadruk. Może to być – w zależności od wyboru czy koncepcji – logo, slogan czy znak handlowy danej działalności. Ceramika reklamowa sprawdza się w wielu sytuacjach. Na pozór nieznaczące kubki mogą trafić nie tylko do klientów, ale również do domów pracowników. Ci z kolei często przekazują produkty swojej rodzinie czy znajomym. Takie działania sprawia z kolei, że target w sposób pośredni może znacznie się powiększyć. Ważne jest przede wszystkim to, by obok reklamy zwrócić uwagę również na estetykę danego elementu. Oferowany klientom gadżet powinien być nie tylko praktyczny, ale także atrakcyjny pod względem estetycznym.

Ceramika reklamowa cieszy się zainteresowaniem właścicieli firm przede wszystkim dlatego, że jest metodą bardzo trwałą. Długopis szybko może się zgubić lub trafić do kosza, kiedy się zużyje. Produkty ceramiczne z reguły są bardzo solidne, a umieszczane na nich druki coraz częściej są równie trwałe i niezniszczalne. Dobrze, gdy są odporne na zmywanie, ponieważ kubki czy kufle często siłą rzeczy mają bezpośredni kontakt z wodą. Jeśli chodzi o ceramikę, w ostatnim czasie popularne gadżety (produkowane dla firm) oferowane są nie tylko przez sklepy tradycyjne, ale również przez sklepy online.

Artykuły elektroniczne

Zaletą wspomnianych wcześniej artykułów ceramicznych jest oczywiście ich cena. Wyprodukowanie kubka czy kufla – nawet ze specjalnie zamówionym logo czy sloganem – nie jest drogie. Jeśli firma nie szczędzi środków na promocję, alternatywą dla wszystkich wspomnianych wcześniej artykułów mogą być produkty elektroniczne. W zależności od ich specyfiki czy trwałości cena może być naprawdę różna. Jakie gadżety elektroniczne produkowane są dla spółek w celach reklamowych? Warto wspomnieć przede wszystkim o popularnych wszędzie pendrive'ach. Pamięć przenośna jest bardzo uniwersalnym elementem promocyjnym i może z niego skorzystać w zasadzie każda branża. Nieco droższym wydatkiem będą odtwarzacze muzyczne, jednak takie gadżety również spotyka się na przykład przy stoiskach organizowanych na targach pracy.

Warto oczywiście zaznaczyć, że droższe artykuły promocyjne nie są rozdawane za przysłowiowe „darmo”. Można je otrzymać na przykład za udział w konkursie, gdzie zapis kosztuje symboliczną złotówkę. Konkursy typu „każdy wygrywa” są w tym przypadku niezwykle popularne. Zazwyczaj wyższe nagrody otrzymują oczywiście pojedyncze osoby. Część zdobywa gadżety w postaci wspomnianych artykułów ceramicznych, natomiast większość otrzymuje najtańsze nagrody w postaci długopisów czy notatników. Wszystkie elementy muszą mieć oczywiście logo lub slogan firmy, by aspekt promocyjny został w jakimś stopniu zrealizowany.

Wydaje się zatem, że sposoby na promocję mogą mnożyć się w nieskończoność. Wszystko sprowadza się do tego, by dobrze zaplanować przeznaczenie zamówionego gadżetu. W jednym przypadku doskonale sprawdzą się artykuły ceramiczne, w innym najlepszą formą promocji stanie się dystrybucja długopisów. Czasem różnego rodzaju pomysły warto łączyć, by w efekcie końcowym zaskoczyć klienta i pozostać w jego pamięci na dłużej.

Popularne treści

Kilka słów o oknach dachowych

Okna dachowe to elementy wyposażenia domu, które są niezwykle istotne. Wybór takiego okna może okazać się nie lada wyzwaniem, zwłaszcza dla osób, które wcześniej nie miały z nimi styczności. Na rynku istnieje mnóstwo modeli i jak z tej masy wybrać właśnie to, które będzie dla nas odpowiednie? Oto kilka faktów, które mogą okazać się pomocne.

Czytaj więcej...

Nienudny Poznań

Jak wielu z nas oglądając jakiś film zastanawia się, gdzie był realizowany? Raczej niewielu. Niestety. Kręcenie zwłaszcza prestiżowych produkcji jest dla miasta wyjątkowo ważnym chwytem marketingowym. Film nagrywany w danym mieście odkrywa jego najpiękniejsze zakątki, które zarówno dla mieszańców, jak i przyjezdnych, mogły pozostawać obce. W Polsce jest mnóstwo miast, które zasługują na szczególną uwagę, obfitują w piękne, niepowtarzalne miejsca, które dla ich mieszkańców pozostają nieodkryte.

Czytaj więcej...