Trening – jak dobrać idealny dla siebie?

 

Podstawową jednostką każdych ćwiczeń jest trening. To on ustala nasz cały plan działania na dane dni, układa ćwiczenia zgodnie z naszymi potrzebami. Trening powinien być dopasowany idealnie dla nas, powinien na nas działać, a także z drugiej strony powinien także sprawiać nam radość i być dla nas zabawą. Jak dobrać idealny trening dla siebie?

Idealny trening powinien być intensywny, ponieważ tylko takie ćwiczenia mogą przynieść spodziewane efekty. Jednak nasz organizm nie zniósłby zbyt intensywnych ćwiczeń, dlatego ważną częścią treningu są dni odpoczynku, w których organizm nie pracuje na najwyższych obrotach i ma szansę na regenerację. Przetrenowanie skutkowało będzie ciągłym przemęczeniem, spadkiem motywacji i chęci do dalszych ćwiczeń, jak się więc możemy domyślić zbyt intensywne treningi nie będą miały zbyt pozytywnego dla nas rezultatu. Jak ułożyć więc idealny dla nas plan treningowy?

Przede wszystkim główną zasadą będzie dopasowanie intensywności treningów do naszych możliwości i predyspozycji. Najlepiej skorzystać z pomocy trenera, który oceni fachowym okiem nasze umiejętności wysiłkowe i ułoży dla nad idealny plan, który zmęczy nas lecz w możliwy przez nad do udźwignięcia sposób. Z czasem sami będziemy tą intensywność zwiększać w zgodzie z naszym rozwojem sportowym. Należy stopniowo zwiększać intensywność ćwiczeń i naszą wrażliwość na bodźce zewnętrzne. Rzucanie się na głęboką wodę od razu nic nie da i raczej przyniesie więcej szkody niż pożytku, ponieważ może na zawsze zniechęcić nas do wszelakiej aktywności ruchowej. Należy więc powoli budować podstawy i cieszyć się z małych sukcesów, które z czasem będą urastały do coraz większej rangi. Na bazie podstawowej kondycji rosłą będzie nasza dalsza forma, warto więc poświęcić jej więcej czasu, ponieważ wypracowane podstawy zaowocują później. Na początek polecane są lekkie treningi, na przykład treningi fitness, a także wszelkie zajęcia połączone ze świetną zabawą na przykład zumba, na które warto uczęszczać co drugi dzień i przeplatać je ćwiczeniami aerobowymi na przykład bieganiem. Jeden dzień w tygodniu zostawmy na całkowity odpoczynek i regenerację. Co do zwiększania intensywności ćwiczeń, kiedy będziemy wiedzieli, że warto zwiększyć intensywność? Gdy podczas wykonywania ich będziemy czuli, że nasz organizm nie jest już tak zmęczony, a ciało nie daje nam żadnych sygnałów, np. zadyszki. Wtedy możemy „podkręcić” trening na bardziej intensywny, trudniejszy i wymagający od nas więcej wysiłku.

Kiedy osiągniemy już dość wysoki poziom możemy pomyśleć o wyborze zajęć, które wymagały będą od nas większej pracy i intensywności. Polecić warto zwłaszcza trening tabata oraz trening crossfit. Oba treningi są niezwykle intensywne i łączą ćwiczenia aerobowe i anaerobowe, czyli ćwiczą naszą wytrzymałość tlenową i beztlenową. Co to oznacza dla nas? Otóż ćwicząc te treningi zyskujemy zdecydowanie kompleksowy trening w szybkim czasie, ponieważ oba trwają bardzo krótko, pomimo dużej intensywności. Trening tabata trwa tylko 4 minuty, a trening crossfit dochodzi do 20 minut, nie licząc oczywiście niezbędnej rozgrzewki i ćwiczeń rozluźniających.  

 

Popularne treści

Kilka słów o oknach dachowych

Okna dachowe to elementy wyposażenia domu, które są niezwykle istotne. Wybór takiego okna może okazać się nie lada wyzwaniem, zwłaszcza dla osób, które wcześniej nie miały z nimi styczności. Na rynku istnieje mnóstwo modeli i jak z tej masy wybrać właśnie to, które będzie dla nas odpowiednie? Oto kilka faktów, które mogą okazać się pomocne.

Czytaj więcej...

Nienudny Poznań

Jak wielu z nas oglądając jakiś film zastanawia się, gdzie był realizowany? Raczej niewielu. Niestety. Kręcenie zwłaszcza prestiżowych produkcji jest dla miasta wyjątkowo ważnym chwytem marketingowym. Film nagrywany w danym mieście odkrywa jego najpiękniejsze zakątki, które zarówno dla mieszańców, jak i przyjezdnych, mogły pozostawać obce. W Polsce jest mnóstwo miast, które zasługują na szczególną uwagę, obfitują w piękne, niepowtarzalne miejsca, które dla ich mieszkańców pozostają nieodkryte.

Czytaj więcej...